E. Bialystock and J. Codd, Developing representations of quantity., Canadian Journal of Behavioural Science / Revue canadienne des sciences du comportement, vol.28, issue.4, pp.281-291, 1996.
DOI : 10.1037/0008-400X.28.4.281

J. S. Deloache, Becoming symbol-minded, Trends in Cognitive Sciences, vol.8, issue.2, pp.66-70, 2004.
DOI : 10.1016/j.tics.2003.12.004

M. Donald, Les oigies de l'espit odeeee. Tois étapes das l'évolutioo de la culture et de la cognition, 1991.

N. Elias, Du temps, 1984.

E. Marti, Representar el mundo externamente. La adquisicion infantil de los sytemas externos de representacion, 2003.

M. Mitchell, The visual representation of time in timelines, graphs and charts. Humanities and Social Science Papers, Conference paper delivered to the Australian & New Zealand Communication Association Conference, 2004.

C. Moro and B. &schneuwly, Outils et signes -Perspectives actuelles de la théorie de Vygotski, 1997.

K. Nelson, Language in cognitive development: emergence of the mediated mind, 1996.
DOI : 10.1017/CBO9781139174619

D. Olson, L'uivees de l'éccit. Comment la culture écrite donne forme à la pensée, 1994.

V. Tartas, La coosttuctio du teeps social pa l'eefat, 2009.

B. Troadec, Psychologie culturelle, le développement cognitif est-il culturel ?, 2007.

B. Troadec and L. Ysos, Etude interculturelle du développement de la représentation spatialisée du temps, Psychologie et éducation, vol.3, pp.27-42, 2005.

L. S. Vygotski, Pensée et langage, 1934.