C. Baurain and N. Nader-grosbois, Theory of Mind, socio-emotional problem-solving, socioemotional regulation in children with intellectual disability and typically developing children, Journal of Autism and Developmental Disorders, issue.5, pp.43-1080, 2013.

C. Baurain and N. Nader-grosbois, Compétences sociales et émotionnelles : enfant typique et déficient intellectuel, 2013.

H. Bee and D. Boyd, Psychologie du développement. Les âges de la vie, 2003.

S. L. Bosacki, Theory of mind in preadolescence: Connections among social understanding, self-concept and social relations, 2000.

A. Cadieux, Concept de soi et comportements en classe d'élèves vivant avec une déficience intellectuelle: Une étude longitudinale. Revue francophone de la déficience intellectuelle, pp.121-137, 2003.

S. A. Denham, Social Cognition, Prosocial Behavior, and Emotion in Preschoolers: Contextual Validation, Child Development, vol.57, issue.1, pp.194-201, 1986.
DOI : 10.2307/1130651

G. Duclos, L'estime de soi, un passeport pour la vie, 2004.

C. Fiasse and N. Nader-grosbois, Echelle de Perception du Soi Emotionnel. Document non publié, 2008.

C. Fiasse and N. Nader-grosbois, Concept de soi d'enfants ayant une déficience intellectuelle d'âge développemental préscolaire. Revue Francophone de la Déficience Intellectuelle, pp.26-39, 2011.

C. Fiasse and N. Nader-grosbois, Perceived social acceptance, theory of mind and social adjustment in children with intellectual disabilities, Research in Developmental Disabilities, vol.33, issue.6, pp.1871-1880, 2012.
DOI : 10.1016/j.ridd.2012.05.017

C. Fiasse and N. Nader-grosbois, Soi émotionnel d'enfants ayant une déficience intellectuelle : comment l'évaluer et en identifier les variabilités ? Revue Francophone de la Déficience Intellectuelle, pp.108-125, 2013.

J. H. Flavell, COGNITIVE DEVELOPMENT: Children's Knowledge About the Mind, Annual Review of Psychology, vol.50, issue.1, pp.21-45, 1999.
DOI : 10.1146/annurev.psych.50.1.21

S. Harter, The development of self-representations during childhood and adolescence Handbook of self and identity, 2003.

S. Harter, The Self Handbook of child psychology, 2006.

S. Harter and R. Pike, The pictorial scale of Perceived Competence and Social Acceptance for Young Children (manual and plates), 1980.

S. Harter and R. Pike, The Pictorial Scale of Perceived Competence and Social Acceptance for Young Children, Child Development, vol.55, issue.6, pp.1969-1982, 1984.
DOI : 10.2307/1129772

L. Héroux and M. Farrell, Le développement du concept de soi chez les enfants de 5 à 8 ans. Revue des sciences de l'éducation, pp.103-117, 1985.

C. Hughes and S. Leekam, What are the Links Between Theory of Mind and Social Relations? Review, Reflections and New Directions for Studies of Typical and Atypical Development, Social Development, vol.66, issue.2, pp.590-619, 2004.
DOI : 10.1016/0010-0277(90)90036-J

C. Hughes, I. Soares-boucaud, J. Hochmann, and U. Frith, Social behaviour in pervasive developmental disorders: Effects of informant, group and " theory-of-mind, European Child & Adolescent Psychiatry, vol.6, issue.4, pp.191-198, 1997.

L. 'ecuyer and R. , Le développement du concept de soi de 0 à 100 ans, cent ans après William James, Revue Québécoise de Psychologie, vol.11, issue.12, pp.126-166, 1990.

N. Nader-grosbois, Vers un mod??le heuristique du fonctionnement et du d??veloppement social et ??motionnel, Théorie de l'esprit entre cognition, émotion et adaptation sociale : chez des personnes typiques et atypiques, pp.45-63, 2011.
DOI : 10.3917/dbu.nader.2011.01.0045

N. Nader-grosbois and A. Thirion-marissiaux, ??valuer la compr??hension des ??tats mentaux ??????motions???? et ????croyances????, La Théorie de l'esprit. Entre cognition, émotion et adaptation sociale, pp.95-124, 2011.
DOI : 10.3917/dbu.nader.2011.01.0093

N. Nader-grosbois, M. Houssa, and S. Mazzone, How could Theory of Mind contribute to the differentiation of social adjustment profiles of children with externalized behavior disorders and children with intellectual disabilities? Research in Developmental Disabilities, pp.2642-2660, 2013.

M. Perron-borelli, Echelles Différentielles d'Efficiences Intellectuelles. Forme Révisée (EDEI-R), 1996.

B. Pierrehumbert, F. Zanone, C. Kauer-tchicaloff, and B. Plancherel, Image de soi et échec scolaire, Bulletin de Psychologie, issue.384, pp.41-333, 1987.

A. Thirion-marissiaux and N. Nader-grosbois, Theory of Mind ???emotion???, developmental characteristics and social understanding in children and adolescents with intellectual disabilities, Research in Developmental Disabilities, vol.29, issue.5, pp.29-414, 2008.
DOI : 10.1016/j.ridd.2007.07.001

A. Thirion-marissiaux and N. Nader-grosbois, Theory of mind ???beliefs???, developmental characteristics and social understanding in children and adolescents with intellectual disabilities, Research in Developmental Disabilities, vol.29, issue.6, pp.29-547, 2008.
DOI : 10.1016/j.ridd.2007.09.004

M. Thomasset and R. Blanc, L'estime de soi chez l'enfant porteur du syndrome de Williams- Beuren l'influence du mode de scolarisation. Neuropsychiatrie de l'Enfance et de l'Adolescence, pp.165-172, 2008.

H. M. Wellman, From desires to beliefs: Acquisition of a theory of mind, Natural theories of mind, pp.19-38, 1991.

K. O. Yeates, E. D. Bigler, M. Dennis, C. A. Gerhardt, K. H. Rubin et al., Social outcomes in childhood brain disorder: A heuristic integration of social neuroscience and developmental psychology., Psychological Bulletin, vol.133, issue.3, pp.535-556, 2007.
DOI : 10.1037/0033-2909.133.3.535

N. Nader-grosbois and C. Fiasse, Spécificités de la perception de soi d'enfants ayant une déficience intellectuelle et impact sur, 2014.