Theory of Mind, socio-emotional problem-solving, socioemotional regulation in children with intellectual disability and typically developing children, Journal of Autism and Developmental Disorders, issue.5, pp.43-1080, 2013. ,
Compétences sociales et émotionnelles : enfant typique et déficient intellectuel, 2013. ,
Psychologie du développement. Les âges de la vie, 2003. ,
Theory of mind in preadolescence: Connections among social understanding, self-concept and social relations, 2000. ,
Concept de soi et comportements en classe d'élèves vivant avec une déficience intellectuelle: Une étude longitudinale. Revue francophone de la déficience intellectuelle, pp.121-137, 2003. ,
Social Cognition, Prosocial Behavior, and Emotion in Preschoolers: Contextual Validation, Child Development, vol.57, issue.1, pp.194-201, 1986. ,
DOI : 10.2307/1130651
L'estime de soi, un passeport pour la vie, 2004. ,
Echelle de Perception du Soi Emotionnel. Document non publié, 2008. ,
Concept de soi d'enfants ayant une déficience intellectuelle d'âge développemental préscolaire. Revue Francophone de la Déficience Intellectuelle, pp.26-39, 2011. ,
Perceived social acceptance, theory of mind and social adjustment in children with intellectual disabilities, Research in Developmental Disabilities, vol.33, issue.6, pp.1871-1880, 2012. ,
DOI : 10.1016/j.ridd.2012.05.017
Soi émotionnel d'enfants ayant une déficience intellectuelle : comment l'évaluer et en identifier les variabilités ? Revue Francophone de la Déficience Intellectuelle, pp.108-125, 2013. ,
COGNITIVE DEVELOPMENT: Children's Knowledge About the Mind, Annual Review of Psychology, vol.50, issue.1, pp.21-45, 1999. ,
DOI : 10.1146/annurev.psych.50.1.21
The development of self-representations during childhood and adolescence Handbook of self and identity, 2003. ,
The Self Handbook of child psychology, 2006. ,
The pictorial scale of Perceived Competence and Social Acceptance for Young Children (manual and plates), 1980. ,
The Pictorial Scale of Perceived Competence and Social Acceptance for Young Children, Child Development, vol.55, issue.6, pp.1969-1982, 1984. ,
DOI : 10.2307/1129772
Le développement du concept de soi chez les enfants de 5 à 8 ans. Revue des sciences de l'éducation, pp.103-117, 1985. ,
What are the Links Between Theory of Mind and Social Relations? Review, Reflections and New Directions for Studies of Typical and Atypical Development, Social Development, vol.66, issue.2, pp.590-619, 2004. ,
DOI : 10.1016/0010-0277(90)90036-J
Social behaviour in pervasive developmental disorders: Effects of informant, group and " theory-of-mind, European Child & Adolescent Psychiatry, vol.6, issue.4, pp.191-198, 1997. ,
Le développement du concept de soi de 0 à 100 ans, cent ans après William James, Revue Québécoise de Psychologie, vol.11, issue.12, pp.126-166, 1990. ,
Vers un mod??le heuristique du fonctionnement et du d??veloppement social et ??motionnel, Théorie de l'esprit entre cognition, émotion et adaptation sociale : chez des personnes typiques et atypiques, pp.45-63, 2011. ,
DOI : 10.3917/dbu.nader.2011.01.0045
??valuer la compr??hension des ??tats mentaux ??????motions???? et ????croyances????, La Théorie de l'esprit. Entre cognition, émotion et adaptation sociale, pp.95-124, 2011. ,
DOI : 10.3917/dbu.nader.2011.01.0093
How could Theory of Mind contribute to the differentiation of social adjustment profiles of children with externalized behavior disorders and children with intellectual disabilities? Research in Developmental Disabilities, pp.2642-2660, 2013. ,
Echelles Différentielles d'Efficiences Intellectuelles. Forme Révisée (EDEI-R), 1996. ,
Image de soi et échec scolaire, Bulletin de Psychologie, issue.384, pp.41-333, 1987. ,
Theory of Mind ???emotion???, developmental characteristics and social understanding in children and adolescents with intellectual disabilities, Research in Developmental Disabilities, vol.29, issue.5, pp.29-414, 2008. ,
DOI : 10.1016/j.ridd.2007.07.001
Theory of mind ???beliefs???, developmental characteristics and social understanding in children and adolescents with intellectual disabilities, Research in Developmental Disabilities, vol.29, issue.6, pp.29-547, 2008. ,
DOI : 10.1016/j.ridd.2007.09.004
L'estime de soi chez l'enfant porteur du syndrome de Williams- Beuren l'influence du mode de scolarisation. Neuropsychiatrie de l'Enfance et de l'Adolescence, pp.165-172, 2008. ,
From desires to beliefs: Acquisition of a theory of mind, Natural theories of mind, pp.19-38, 1991. ,
Social outcomes in childhood brain disorder: A heuristic integration of social neuroscience and developmental psychology., Psychological Bulletin, vol.133, issue.3, pp.535-556, 2007. ,
DOI : 10.1037/0033-2909.133.3.535
Spécificités de la perception de soi d'enfants ayant une déficience intellectuelle et impact sur, 2014. ,