FROM THE STUDY REPORT TO THE DECISION. The problematical of “ formative ” text. - Archive ouverte HAL Access content directly
Journal Articles Questions de communication Year : 2002

FROM THE STUDY REPORT TO THE DECISION. The problematical of “ formative ” text.

Du rapport d'étude à la décision. La problématique du texte "formateur".

(1) , (2, 1)
1
2

Abstract

The importants politics decisions are regulary accompagnied and prepared by the diffusion and the discussion of texts “ autorized ” : studys reports ; expertises and others writes books... The problematical of the “ formative ” text questions the manner whose this texts “ autorized ” contribute at the création of the news socials forms where the roles and the functions fastened at the contradictorys elements of the action can to move.
Des décisions politiques majeures sont régulièrement accompagnées et préparées par la diffusion et la discussion de textes “ autorisés ” : ” rapports d’étude, expertises et autres livres blancs. La problématique du texte “ formateur ” interroge la manière dont ces textes contribuent à la création de formes sociales nouvelles où les rôles et les fonctions attachés aux éléments contradictoires de l’action peuvent se mouvoir.
Fichier principal
Vignette du fichier
questionsdecommunication-7068-2-du-rapport-d-etude-a-la-decision-la-problematique-du-texte-formateur.pdf (567.18 Ko) Télécharger le fichier
Origin : Publisher files allowed on an open archive
Loading...

Dates and versions

hal-01117397 , version 1 (17-02-2015)

Identifiers

  • HAL Id : hal-01117397 , version 1

Cite

Daniel Guy, Véronique Bedin. Du rapport d'étude à la décision. La problématique du texte "formateur".. Questions de communication, 2002, L'expertise en situation, 2, pp.37-46. ⟨hal-01117397⟩
115 View
144 Download

Share

Gmail Facebook Twitter LinkedIn More