A Typology of Innovations of Service in the Hospitality Industry - Archive ouverte HAL Access content directly
Conference Papers Year :

A Typology of Innovations of Service in the Hospitality Industry

Typologie des innovations de service dans l’hôtellerie

(1) , (1)
1

Abstract

Innovation also relates to the hospitality industry which could seem a traditional sector. For hotels, innovating is a way to differentiate themselves in the market. This paper aims to establish a classification of innovations in the hospitality industry. On the basis of the analysis of 100 innovations, a new typology of service with five classes is proposed for the hospitality industry.
L’innovation concerne aussi l’industrie hôtelière qui peut paraître un secteur traditionnel. Innover est un moyen pour les hôtels de se différencier de la concurrence. Cette communication vise à établir une classification des innovations dans l’hôtellerie. À partir de l’analyse de 100 innovations, une nouvelle typologie des innovations de service adaptées à l’hôtellerie est proposée comptant cinq catégories.
Fichier principal
Vignette du fichier
Steiner et Cinotti-2014.pdf (537.39 Ko) Télécharger le fichier
Origin : Files produced by the author(s)
Loading...

Dates and versions

hal-01286091 , version 1 (11-03-2016)

Identifiers

  • HAL Id : hal-01286091 , version 1

Cite

Jordane Steiner, Yves Cinotti. Typologie des innovations de service dans l’hôtellerie. 1re conférence de l’Association Francophone de Management du Tourisme: Quels enjeux de la recherche en management du tourisme ?, AFMAT, May 2014, Aix-en-Provence, France. ⟨hal-01286091⟩

Collections

UNIV-TLSE2
484 View
6372 Download

Share

Gmail Facebook Twitter LinkedIn More