Le management stratégique de l'innovation, 1993. ,
« Promoting innovation in hospitality companies through human resource management practices, International Journal of Hospitality Management, vol.30, issue.4, pp.812-818, 2011. ,
« The adoption of radical and incremental innovation : an empirical analysis, Management Science, vol.32, issue.11, pp.1422-1433, 1986. ,
« L'innovation dans les services : les premiers résultats d'une enquête postale exploratoire », in Association nationale de la recherche technique, L'innovation dans les services : une invitation à l'insurrection intellectuelle, 1999. ,
Introduction g??n??rale, DJELLAL F. et GALLOUJ F., Nouvelle économie des services et innovation, L'Harmattan, pp.7-17, 2002. ,
DOI : 10.3917/dbu.gallo.2006.01.0009
« Innovation sociale et innovation de service : première ébauche d'un dialogue nécessaire, Innovations, vol.38, pp.37-66, 2012. ,
« Using Dissatisfied Customers as a Source for Innovative Service Ideas, Journal of Hospitality & Tourism Research, vol.36, issue.4, pp.537-563, 2012. ,
New service development, creating memorable experiences, 2000. ,
« Innovation in services, Research Policy, vol.26, issue.4-5, pp.537-556, 1997. ,
Gestion de l'innovation : décider, mettre en oeuvre, diffuser, 1999. ,
« Factors encouraging innovation in Spanish hospitality firms, pp.144-152, 2011. ,
« Innovation dans les hébergements hôteliers », Grand Angle, 2007. ,
« What is innovation in the hospitality and tourism marketplace? A suggested research framework and outputs typology », International CHRIE conference- Refereed Track, 10 p. [en ligne]. Disponible sur http, pp.1-8, 2009. ,
« Key elements in service innovation: insights for the hospitality industry, Cornell Hospitality Roundtable Proceedings, 2008. ,
« Innovative practices in the Spanish hotel industry, pp.75-85, 2012. ,