From tangible objects to interactive maps for moving around and learning an area: two examples with people with visual impairments - Archive ouverte HAL Access content directly
Book Sections Year : 2022

From tangible objects to interactive maps for moving around and learning an area: two examples with people with visual impairments

Des objets tangibles aux cartes interactives pour se déplacer et apprendre l’espace : deux exemples auprès d’un public déficient visuel

(1) , (1) , (1, 2) , (1, 2) , (3, 2) , (3)
1
2
3
Not file

Dates and versions

hal-03510819 , version 1 (04-01-2022)

Identifiers

  • HAL Id : hal-03510819 , version 1

Cite

Quentin Chibaudel, Lachezar Dimitrov, Bernard Oriola, Christophe Jouffrais, Katerina Fibigerova, et al.. Des objets tangibles aux cartes interactives pour se déplacer et apprendre l’espace : deux exemples auprès d’un public déficient visuel. Joël Bisault. Objets pour apprendre, objets à apprendre : quelles pratiques enseignantes pour quels enjeux ? ISTE Ed., A paraître. ⟨hal-03510819⟩
85 View
0 Download

Share

Gmail Facebook Twitter LinkedIn More