Développement professionnel et validation des acquis de l’expérience : significations pour les bénéficiaires et les accompagnateurs du dispositif - Université Toulouse - Jean Jaurès Access content directly
Journal Articles Nouvelle revue de psychosociologie Year : 2016

Développement professionnel et validation des acquis de l’expérience : significations pour les bénéficiaires et les accompagnateurs du dispositif

Abstract

This article aims to examine the impact on individual of current orders for accountability of his career. At the research level, it is to show, in respect of an active and plural model of socialization, that engagement in a process of validation of prior experience falls not only the professional field but is to understand in relation with the complex relationships that individual develops between these different times and places of socialization. In practices, this leads to recognize the importance of the pedagogic referent in the accompaniment of reflexivity and the co-construction of meaning in the process.

Keywords

Domains

Psychology
Fichier principal
Vignette du fichier
Croity-Belz et Cazals - 2016_NRP.pdf (304.64 Ko) Télécharger le fichier
Origin : Publisher files allowed on an open archive

Dates and versions

hal-03224074 , version 1 (11-05-2021)

Identifiers

Cite

S. Croity-Belz, Marie-Pierre Cazals-Ferré. Développement professionnel et validation des acquis de l’expérience : significations pour les bénéficiaires et les accompagnateurs du dispositif. Nouvelle revue de psychosociologie, 2016, L'individu pluriel - Enjeux actuels de la construction de soi au travail, 2 (22), pp.111-124. ⟨10.3917/nrp.022.0111⟩. ⟨hal-03224074⟩

Collections

UNIV-TLSE2 PDPS
31 View
95 Download

Altmetric

Share

Gmail Facebook Twitter LinkedIn More